rollowanie mięśni

Dziś kilka informacji jak dodatkowo możemy zadbać o zdrowie naszych mięśni i elastyczność ciała.

 

Chciałabym Was gorąco zachęcić do korzystania z rollera.

 

Foam Roller/Fit Roller – co to takiego?

To nic innego jak piankowy wałek stosowany do automasażu. Ćwiczenie z nim są gorące polecane przez najlepszych trenerów i fizjoterapeutów.

walek-do-masazu-i-jogi-foam-roller-joga-pomaranczowy-

Dlaczego warto się rolować?

 

Dzięki tak prostemu urządzeniu możesz:

– zrelaksować mięśnie po ciężkich ćwiczeniach,

– zredukować zakwasy,

– zwiększyć krążenie,

– rozładować napięcie mięśniowe.

 

 

Foam Toller  pozwoli Ci niezwykle skutecznie dotrzeć do najgłębszych mięśni, poprawiając ich elastyczność, a także zwiększyć mobilność całego ciała.

Rollować się jest warto nie tylko po, ale również przed treningiem. W ten sposób przygotujesz swoje mięśnie do pracy: zoptymalizujesz rozciąganie i kurczenie się mięśni, zwiększysz ich elastyczność, a co za tym idzie moc.

Atuty, atuty, atuty…

Masaż przy pomocy Rollera pomoże Ci także ujędrnić mięśnie i poprawić balans ciała.

Niezwykle ważna powieź

Powięź otacza wszystkie mięśnie, kości, stawy i nerwy. Podtrzymuje ludzki szkielet. Jest odpowiedzialna za prawidłową ruchomość naszego ciała.

Nie powinniśmy dopuszczać do sytuacji, aby była sucha – wówczas odczuwamy sztywność. Mało elastyczna powięź jest najczęstszym powodem kontuzji dlatego powinniśmy dbać o to, aby była elastyczna.

Dlaczego o tym wspominam?

Bo to właśnie nasz piankowy wałek pomoże o nią zadbać.

Rolowanie wpływa na ruch włókien kolagenowych, które kiedy przesuwają się, wydzielają więcej płynu, a kiedy powięź jest nawodniona pełni prawidłowo swoje funkcje – uchroni nasz organizm  przed uszkodzeniami :)

Jaki Roller wybrać?

Klasyczny roller to gąbka w kształcie walca. Występują modele o różnej długości – 45 i 90 cm, a także o różnym poziomie poziomie twardości:

  • kolor biały – najbardziej miękki,
  • niebieski i czarny – najtwardszy.

Wybierając twardość wałka, zalecam aby zacząć przygodę od miękkiej wersji i progresować.

Występują również różne odmiany z wypustkami, które sprawiają, że masaż jest jeszcze bardziej efektywny.

Jak stosować?

Wałkować możemy całe ciało lub poszczególne grupy mięśniowe. Jeśli naszym celem jest rozgrzewka przed treningiem, warto rolować całe ciało. Jeśli dokucza nam sztywność lub ból konkretnej partii mięśniowej można skupić się tylko na niej.

Wałek używamy poprzez stosowanie nacisku ciała. Przytrzymując daną część ciała na wałku, przesuwamy w miarowym tempie. Nacisk dostosowujemy do progu naszej wytrzymałości.

Pamiętajcie, że kiedy natraficie na bolesne miejsce jest to dla nas znak, że sztywność mięśni ustępuje i należy nie przestawać! Kontynuować rolowanie :)

Powodzenia ;)